יום חמישי, 24 בינואר 2019

כמה זמן באמת צריך להפעיל את הדוד למקלחת סטנדרטית?



אחת השאלות הנפוצות ביותר בנוגע לכל סוג של דוד – היא כמה זמן צריך להדליק אותו לפני המקלחת?

דוד שמש, או דוד חשמל לצורך העניין אם זה מה שמותקן בביתכם – הוא מרכיב בסיסי מאין כמותו עבור שגרת החיים שלכם. כל אחד זקוק לדוד בשגרת היום יום שלו, עבור חימום מים למקלחת – שהיא הצורה בה רובנו מתחילים ו/או מסיימים את היום שלנו. עם זאת, ישנה שאלה ארוכת שנים שאף מהווה גורם לוויכוח בין אנשים שונים, לפעמים באותו הבית ממש – כמה זמן לפני שנכנסים למקלחת באורך סטנדרטי צריך באמת להדליק את הדוד? ובכן, התשובה לשאלה הזאת היא לא חד משמעית, אבל אפשר לתת לכם כמה תשובות שתסייענה לכם.

אז כמה זמן באמת צריך להפעיל דודים שונים בשביל מקלחת סטנדרטית?


·         זמן למקלחת סטנדרטית – מקלחת סטנדרטית היא בדרך כלל מקלחת באורך של 7 עד 10 דקות, כשהדבר משתנה בהתאם לגיל ובהתאם למין. לפרק זמן שכזה, שלא לכל אורכו המים החמים באמת דולקים, ושלא משתמשים במים החמים ביותר עבורו – מספיקה הדלקה של דוד שמש לפרק זמן של 15 דקות פחות או יותר. כאשר מותקן חימום מהיר לדוד – בהחלט יתכן שגם 10 דקות תספקנה.
·         מקרים יוצאים מן הכלל – ישנם מקרים בהם חימום המים בדוד יכול להיות מהיר או איטי יותר. כאמור, כאשר ישנו חימום מהיר, וכאשר ישנם דודים קטנים במיוחד (שמספיקים לאדם אחד או שניים לרוב), החימום יכול לארוך משמעותית פחות. כמובן שגם דוד שמש שעובד ללא הדלקה – לא צריך זמן הפעלה כלל במשך מרבית השנה. בדודים גדולים במיוחד, המשמשים משפחות, יש צורך בדרך כלל להדליק את הדוד לפרק זמן של 25 דקות לפחות בטרם הדבר יספיק למקלחת.


דוד איכותי הוא דוד שחוסך לכם גם בזמן ההדלקה שלו ובחשבון החשמל שלכם

בכל מקרה, ניתן למצוא פתרונות איכותיים שיבטיחו לכם חימום מהיר ואיכותי – וכדאי תמיד להשקיע בדוד שמש שחוסך הרבה מאוד כסף ואת עצם הצורך להדליק את הדוד, במרבית המקרים.

המאמר באדיבות: פאר יעקב ובניו - דודי שמש בחדרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה